tirsdag den 27. december 2011

Nye planer

Nu er der købt billet til Danmark - sådan helt uden for planerne. Men når min mor er blevet syg og når hun skal have svar på en prøve på torsdag på Ringsted Sygehus, så skal hun ikke være alene. For hvis nu det er et dumt svar.....

Så jeg sætter mig op i Finnair i morgen sidst på eftermiddagen onsdag den 29. og fortsætter fra Hovedbanen med retning mod Vordingborg og står af på Lundby station. Der bliver jeg hentet af en af min mors veninder og fragtet til Præstø hvilket tager ca. 10-15 minutter.
Jeg bliver til fredag d. 6 januar om aftenen, for jeg vil jo også gerne få set resten af familien og få lidt ferie ud af det når jeg alligevel rejser. Så må jeg prøve at finde noget løberute i Præstø og omegn - og nok også i Hørsholm. Det kan være jeg endelig langt om længe kan få løbet i Rude Skov eller i Grib Skov - bare jeg så ikke farer vild for jeg kender ikke nogen af stierne, selv om det nu ikke plejer at afholde mig fra at løbe på ukendte steder. I Præstø er der vist også et par hunde der vil blive glade for at komme ud at går tur, det har min mor ikke kunnet i et par uger og vi finder nok nogen gode steder til at får rørt benene. Syntes bare ikke rigtig at der er så meget skov lige der. Kunne selvfølgelig finde ruter og printe herfra.....
Og nej, jeg er ikke ejer af en eller anden telefon der kan lede mig på sporet.

Der er dog en ting der plager mig - bortset fra at skulle slippe kontrollen og lade familien selv klare skærene, men jeg har bare ikke nået det der med at lave mad og fryse ned.....

Jeg er ikke hjemme Nytårsaften. For første gang siden mine børn er født. Vi plejer at have en rigtig hyggelig aften her i Finland - og der plejer at være superfestligt i vores lille kvarter med masser af fyrværkeri og alle naboerne ude på vejen.
På den anden side bliver det så første gang i 16 år at jeg er sammen med min mor lige nytårsaften. Og det bliver faktisk hyggeligt selv om jeg vil savne mand og børn. Måske jeg endelig kan gense "90-års fødselsdagen"?

Heldigvis er teknologien indført hos min mor således at jeg kan holde mig og andre nogenlunde opdaterede. Se mails, FB og ikke mindst blogge!! Vi ses derhenne....

10 kommentarer:

  1. Du sætter bare garmin til at finde tilbage til udgangspunktet.
    Eller endnu bedre markere stedet du vil finde tilbage til.
    - og når du vil guides hjem (eller i det mindste vises hvilken retning der er hjem)-> ind under menu
    ->navigation->Naviger til/tilbage til udgangspunkt. Kik her på side 35 og 36.
    Jeg håber nytåret bringe lutter gode budskaber!

    SvarSlet
  2. Det er godt nok en anderledes måde at fejre nytåret på, men jeg håber at det bliver godt på sin helt egen måde og alt bliver vel med din mor. Håber du får gode løbeture også! ;)

    Knus.

    SvarSlet
  3. Det er da dejligt, at du sådan får en uventet tur til hjemlandet. Men anledningen er nu trist. Jeg håber, at du og især din mor får god besked.
    Og hvis du nu er i nærheden og har tid, så slå lige på tråden (har du stadig din taletidsmobil?) og så kan det da være, at jeg kan lunte 4-5 km med dig i St. Dyrehave. Med hund og det hele. Og en kop te på matriklen bavefter? :-) Der er jo ikke noget slet, så det ikke er godt for noget. Vel? :-)

    SvarSlet
  4. @Pernille - det kan være jeg endelig skal prøve den funktion. Finder jo nok hjem under alle omstændigheder....
    @Katrine - ja det er det samme nummer og jeg har dit, så jeg ringer og vi finder ud af at mødes - med eller uden løb alt efter dit knæ.
    @Tak Megan, jeg har overvejet om jeg skal prøve Bregentved, der har jeg ikke været siden jeg var barn og der så dejligt ud på dine billeder!

    SvarSlet
  5. Det lyder som en god disposition. Kan godt forstå det med ikke at skulle være sammen med børnene, men de overlever nok, og hvem ved måske synes de ligefrem det er lidt sjovt.

    SvarSlet
  6. Jeg vil ønske dig den bedste tur til det danske, selvom anledningen måske ikke er så spændende. Jeg håber, at det er godt nyt, I får, og ønsker dig et dejligt nytår i nye rammer :o)

    SvarSlet
  7. Åhh, kunne man dog bare have et ben i hver land. Jeg håber og ønsker at svaret på prøverne ikke bliver af den dumme slags.
    Nu kommer du tæt på mig, og hvis jeg kunne løbe, så ville jeg møde op og løbe en tur med dig :-)

    SvarSlet
  8. Jeg håber du får en god tur til Danmark og at din mor får en god besked. Selvom det måske er lidt hårdt at undværre børnene, så har din mor nok mere brug for dig lige nu. Håber du også får nogle gode løbeture i den skønne danske natur - Præstø er jo næsten min "baghave".
    Knus fra Gitte

    SvarSlet
  9. Ring hvis du kommer i nærheden af Kbh. Mit nummer er det samme. Og alt det bedste for din mor.

    SvarSlet
  10. Rigtig godt nytår til dig og dine!

    SvarSlet