fredag den 31. december 2010

Nytår


Status? Njaah, måske en anden dag.

Nytårsfortsæt? Aldrig i livet. Beskæftiger mig ikke med den slags. Hvis der skal laves om på noget så begynder jeg med det samme.

Tanker og ønsker for det kommende år? Joooh, der er nok nogen jeg kan komme på. Det er jo det år hvor jeg i flyvende fart ramler mod de femti - det kan jo godt give anledning til at få nogen ideer om hvordan det skal fejres. Altså ikke festmæssigt, mere noget med sjove projekter for at forkæle mig selv. For jeg synes det er alle tiders alder og at livet er herligt efter de fyrre. Så er alting lissom kommet lidt mere på plads.

Det bliver nok en del der har med løb at gøre, men der kunne sagtens snige sig lidt andre ting ind oven i. For Konsulen bliver også 50 allerede i Februar og han har også visse tanker i den anledning. Og så er der et helt halvt år hvor jeg kan drille ham med at han er ældre end mig!

Skal vi fejre Nytårsaften? Ja da!

Først går Konsulen og jeg ud og får en drink efter arbejde før vi vender næsen hjem til de kære unger. Så tager vi nok en fælles skitur, går i vores egen ægte finske sauna (som bliver tændt op med brænde og ikke er elektrisk) med tilhørende rulletur i sneen. Jo vi gør så, det er bare helt fantastisk! Maden bliver en hel masse forskellige "nibble" lækkerier efter smag og behag og alder (=kræsenhed...) og god vin - så er det godt at have en Konsul der er vinkender! Når klokken slår midnat heroppe drikkes champagne og fyres fyrværkeri af - normalt er alle naboerne ude med børn og der er et leben af krudtrøg og alkohol.

Det plejer at være en hyggelig aften og jeg ønsker for jer alle at I også får en dejlig Nytårsaften.
Vi ses til næste år!

3 kommentarer:

  1. Hej Kirsten
    Håber du er kommet godt ind i det nye år :-). Synd for din mor med hendes hund, men det lyder som om hendes hund fik et dejligt hundeliv og de havde en masse gode oplevelser sammen, men det er svært at miste en god ven.
    Tak for din hilsen i min blog.
    Godt nytår.
    Mange hilsner Gitte

    SvarSlet
  2. Her i huset har vi også en 50 års fødselsdag i 2011 (ikke min). Jeg aner ikke hvordan han vil fejre den ... Jeg kunne tænke mig noget med en rejse til de varme lande :-)

    SvarSlet
  3. Hej søde Kirsten :-)

    Nåede ikke forbi inden nytår, men ikke desto mindre skal du have en hilsen her i den spæde start af det nye år. Jeg er virkelig glad for at vi mødtes i det gamle. Og jeg synes stadig, at det er stort, at du kom til dit gamle hjemland for at løbe med et par af de andre løbetosser, hygge og spise. Og selvfølgelig se familie og andre venner. ;-) Jeg håber, at vi kommer til at ses igen i dette år. Håber at I alle kom godt ind i 2011.
    Nytårsknus og tanker

    SvarSlet