torsdag den 23. december 2010

Glædelig jul

Ja så er det ved at være tid til at ønske alle en glædelig jul, for i morgen flyver vi kl 07:30 til Lapland. Det vil altså sige at vi skal op kl?????? - før en vis mand får sko på!
Men får så julestemningen ind med at besøge julemandens landsby og derefter sætte os og nyde de -27 udenfor som er temperaturen lige nu deroppe. dog er der intet snekaos og det ser det heller ikke ud til at skulle blive.

Det er synd for alle de i Danmark som sidder fast og ikke kan komme der hen hvor de gerne skulle for at fejre jul, men forhåbentlig får de så en anden slags oplevelse som også kan gå hen og blive det hele værd.

Heroppe er der en meget afslappet holdning til jul. Butikkerne er ikke stoppede med paniske mennesker, folk køber ikke ind med enorme vogne fyldt med mad - det er det normale udbud bare med juleskinker oveni. Enorme juleskinker - så store som jeg aldrig har set før. Hvordan man får dem ind i en oven eller ned i en gryde, er en gåde for mig. Men her findes ikke uendelige variationer af småkager, her findes brunekager og det er så det. Der er ikke julepyntet i meget stor stil - kun i indkøbscentre er der meget fine lofts udsmykning, butikkerne er faktisk ret normale at se på. Man køber ind, men uden at fouragere som om der ville udbryde krig om lidt, der er åbenbart ikke alle de traditioner for sild og pølser og pålæg og konfekt og kage og og og......

Godt eller skidt? Tjah, på den ene side gør det livet lidt nemmere, på den anden side er der nu noget hyggeligt og julet over al den panik (det synes dem der arbejder i butikkerne nok ikke) og på en måde savner jeg det.

Så er det jo godt at man selv kan lave sin egen panik......
Jeg er nu ved at blive lidt mere rolig, vi skal pakke i dag og jeg begynder at glæde mig.
Med eller uden selvdøde computere så er der vist ingen cyber kommunikation der hvor vi skal hen, så som så mange af jer andre vil jeg holde lidt julepause og komme stærkt tilbage i næste uge.

I mellemtiden ønsker jeg jer alle en rigtig glædelig jul og håber at I får en fredelig aften!

3 kommentarer:

  1. Kære Kirsten
    Du ønskes også en glædelig jul og et godt nytår. Jeg håber, at vi også kommer til at ses i det nye år. Det var jo fantastisk at ses i november.
    God tur med familien.
    Vi skrives ved...
    Kh og knus
    Katrine

    SvarSlet
  2. Kære Kirsten
    Du og familien ønskes nogle gode dage oppe hos Julemanden.
    Du ønskes også et rigtig godt nytår, med mange dejlige løbeture.

    Mange hilsner
    Susanne

    SvarSlet